Se on nyt mennyt elämä semmoiseksi, ettei "pomo" ehdi postata joka päivä. Mutta voihan nämä jutut hoitaa jälkikäteenkin, ei nämä nyt niin erinomaisen tärkeitä ole. Siis

lauantai

Eilen oli tosi lämmin päivä. Oltiin pahimman paahteen aikana palstalla. Parvekkeella pitkään viihtyneet taimet vietiin multiin.

Samalla vähän siivoiltiin roskia pois.

Siis, kyllä minä siivosin ihan yhtä suurella innolla kuin muutkin. Tartte aina epäillä. Siivoaminen tarkoitti roskien keräämisen lisäksi maan kääntämistä, kitkemistä ja rikkaruohojen seulomista pois mullan seasta. Minä hallitsen erinomaisesti nämä kaikki.

Palstalla oli myös ihminen, joka ymmärtää koiria, ihminen, joka antaa rapsutuksia, ihminen, jolla on aina herkkuja taskussa.

Pienen makupalatuokion jälkeen olikin hyvä levätä varjossa ja katsoa, miten "pomo" heilutti talikkoa.

Palstalta ei mentykään suoraan kotiin vaan poikettiin kaupassa. Tutustuin parkkihalliin. Aika omituinen paikka se olikin, harmaata betonia ja paljon autoja.

Onneksi seinissä oli aukkoja, joiden kautta tuulenvire pääsi viilentämään ilmaa ja joista voi katsella ulos. Ulkona jotkut koirat pitivät kuorohaukuntaharjoituksia. Sitä kuuntelin mielenkiinnolla.

Illalla mentiin Minilään. Mini oli ensin minulla tosi vihainen, mutta ymmärsi lopulta, ettei minua saa purra.

Minilän pihanurmikko on ihana.

Siinä voisi loikoilla loputtomiin.

Mutta sisällehän me mentiin, sillä olin tullut Enniä hoitamaaan illaksi.

Mukavastihan siellä sisälläkin aika meni ympäristöä tarkkaillen

vaikka illan mittaan rauhoituttiin lähinnä lepäilemään. Kotiin palattiin puolen yön maissa, eikä blogin päivitys silloin onnistunut.

sunnuntai

Tänään ei ollut niin tapahtumarikasta kuin eilen, mutta ihan jännittävää. 

Ulkona satoi kaatamalla suurimman osan päivästä. Kastuin perusteellisesti muutaman kerran. "Pomolla" oli illalla lähes kaikki kengät litimärkinä. Sade meni ihan lahjakkaasti läpi goretex vaatteista ja verkkarit imivät vettä kuin sieni. Kaikki paikat ovat nyt täynnä kuivuvia vaatteita. Mutta sateen lisäksi tuulikin yltyi ihan kiitettävään pauhinaan. Minä vietin iltani "pomon" tuolin alla turvassa. Minua tuo ujellus ja pauke pelottaa vaikka "pomon" mielestä se on vain hienoa