Minulle kävi aamuyöllä niin, että kakka vain tuli. "Pomo" heräsi vasta, kun kuuli prööö--ööö-öööt. Siinä vaiheessa matto olikin jo pesukunnossa. Lenkille mentiin, prööttäilin sielläkin, aamulehdenjakajalle sanottiin huomenta, mentiin nukkumaan. Tuli taas kakka, ihan vain tuli. Ennätin parvekkeelle. "Pomo" oli jättänyt parvekkeenoven auki tuuletusmielessä. Minua nämä sisäkakat nolotti, mutta "pomo" suhtautui tyynesti. Viestitti omalle pomolleen, että aloittaakin lomaviikon jo tänään ja menee mattopyykille. Menikin.

Minä nukuin paljon. Uuvutti.

Ulkona käytiin tänään tooosi usein, joten ei tarvinnut prööttäillä enää sisälle.

Välillä katselin ikkunastakin

mutta enimmäkseen lepäilin.

"Pomo" sitten innostui mattopyykin lisäksi imuroimaankin. Henu väitti, että minä vain olin sitä mieltä, että meillä on liian sotkuista ja siksi pakotin "pomon" siivoamaan. Onhan meillä ihan liian sotkuista, mutta kyllä minulla oikeasti on masu pipi. Mutta annan Henulle huomautuksensa anteeksi, kun toi minulle herkkuruokaa. Herkkuja on siis tarjottu. Pari teelusikallista nutri-plusgeeliä, joka on tooosi hyvää, pari teelusikallista purkki i/d:tä, joka myös on hyvää. Sen olen saanut isoon vesimäärään sekoitettuna, koska minun on kuulemma nautittava nestettä. Lisäksi olen saanut jonkun attapect tabletin, jotka eivä ole mitenkään herkullisia, mutta jotka menevät sujuvasti alas. Olen hyvä nielemään tabletteja.  Mutta voitte arvata, ettei moisella ruoalla paljon treenata

joten olen lepäillyt.

"Pomo" ei oikein voi hillitä tuota kuvausintoaan. Näitäkin tiirasi niin pitkään kameralla, että pakko minun oli mennä katsomaan, onko siellä jotain kivaa. No, ei ollut. Sieniä taas. Taivaita "pomo" ei kuitenkaan tänään ehtinyt kuvaamaan. Oli parhaaseen kuvausaikaan vesijuoksemassa ja sen jälkeen leikki niiden kuivien mattojen kanssa. Meille ei kuulemma vielä tule mattoja, koska "pomo" ei ihan usko, ettei prööttejä vielä tulisi.

Minä nimittäin leikin iltapuhteella apinan kanssa ja yritin houkutella "pomoa" mukaan.

"Pomo" ei innostunut vaan väitti, että jo vanha suomalainen sananlaskukin sanoo

"itku pitkästä ilosta, pröötti kauan leikinnästä"

Minä en usko, että tuollaista sananlaskua on olemassakaan. Puppua koko juttu.