Se voi koirankin elämä olla aika vaihtelevaa. Päivä meni tavalliseen tyyliin mitä nyt "pomo" tuli vähän normaalia aiemmin kotiin ja vei minut ulos. Ulosmeno on minulle aina mieluisaa, joten oli iloisen odotuksen vallassa.

Tiedä häntä, kannattiko se odotus. Metroon jouduin ja koska en ole siellä vähään aikaan ollut, olin aika jännittynyt. Tulomatkalla menikin jo tottuneesti.

Mutta ei se metro riittänyt vaan edessä oli vielä melko pitkä bussimatka.

Oltiin nimittäin matkalla Espoon perukoille.

Muistelin, että olen täällä joskus aiemminkin ollut.

Asia varmistui, kun ensimmäinen, mitä näin oli Berico, kissa. Minä olisin mieluusti kissan kanssa vähän tutustunut, mutta se ei ollut niin innokas

vaan piiloon livahteli vain koko ajan.

Menetin mielenkiintoni kissaan, kun ulkoa kuului haukkumista ja rähinää. Mutta ei sinne ulos mistään nähnyt. "Pomo" sanoi, että se on aika harvinaista, että kalustus olisi suunniteltu niin, että koira näkee ulos. Omituista.  Sehän on ainoa järkevä tapa sisustaa. Mikä voisi olla ratkaisevampaa kuin se, että koira voi tarkkailla ulkomaailmaa myös sisällä ollessaan.

Mutta jos ei, niin sitten ei. Menin lepäämään. Hieno matto. Voisi "pomokin" hankkia tällaisen minulle alustaksi. Vaikkei täällä ilmeisesti ymmärretty ulos näkemisen päälle, niin matoissa oli kyllä paljon parempi tuntu kuin kotona.

Mutta eihän siinä kauan voinut oleilla, kun piti mennä tarkistamaan, mitä se "pomo" kohkaa.

Juu.  Koruja! Oltiin koruntekijän luona ja "pomo" on ihan heikkona sen tekemiin koruihin. Kulutti taas paljon aikaa niitä hipelöiden ja kokeillen. Taisi joku koru tarttua mukaankin.

Minä en noista koruista niin piittaa, joten käytin tilaisuutta hyväkseni ja nukuin ennen kuin piti matkata takaisin kotiin.

Se kotimatka olikin sitten taas ihan oma juttunsa. Satoi kaatamalla. Minä kastuin ja kaikki kastui. Onneksi bussipysäkillä oli katos. Ja kun oli sitten koko kierros eli bussi-metro-bussi saatu loppuun, piti sen verran paussia sateessa, että pääsin pienelle lenkille ennen sisälletuloa.

Nyt on aika väsy olo. "Pomo" lupaili, että menee muutama päivä ennenkuin joudun uudestaan matkustelemaan. En tiedä, onko se sen parempi, koska todennäköisesti "pomo" sitten riekkuu jossain ja minä saan olla yksin kotona. Mutta nukutaan nyt ensin tämän reissun päälle ja ajatellaan sitten tulevia.