Tänään ei sitten tarvinnut ottaa mitään aurinkokuvia, ei töissä ei kotona. Lämmintä oli ja ihan kuiva aamu, mutta päivän mittaan rupesi tihuuttamaan. Eikä siinä aamullakaan sen kummemmin riemuittu. Sen verran oli kosteaa, ettei tehnyt mieli piehtaroida. Onneksi sitten iltalenkillä ei tihuuttanut ja oli lämmintä ja tyyntä, joten kävely luisti. Tehdään sellainen mukava lenkki iltaisin, kun "pomo" kuvittelee kuntoilevansa. Hikihän sille tänäänkin tuli, mutta taisi johtua enemmän liiasta vaatetuksesta kuin liikunnan reippaudesta.

Illalla sitten taas ulkona jyskivät. Minä kuitenkin pysyin paikallani sohvalla.

Vähän yritin "pomolle" viestittää, että joku paha juttu siellä on meneillään. Mutta eihän minun viesteillä ole mitään vaikutusta.

Olen muuten kovasti ruvennut viihtymään tällä uudella sohvalla. Entiselle en koskaan mennyt ja nyt tämä uusi on vakiopaikkani. Tältä pääsee myös hyvin nousemaan pöydälle. "Pomo" ei siitä tykkää, mutta pakkohan minun on. En minä muuten täältä olkkarista näe ulos.

Vähän pitkästyttäviä nämä meidän illat ovat, mutta onneksi nukkuminen on keksitty. Minä nukun aika paljon iltaisin. "Pomo" luulee, että nukun päivisinkin. Pitäköön luulonsa.