Aikainen herätys kuten yleensä lauantaina. "Pomolla" on aikainen hummatunti lauantaisin. Oli varmaan mennyt tunti hyvin, sillä lähdettiin heti hänen palattuaan lenkille, sille lääkärin määräämälle.

Ensin mentiin vanhalle hyppyrimäelle maisemia katsomaan.

Tällä pöydällä olen usein ennenkin seisoskellut mallina.

Matkaa jatkettiin kalliota pitkin ja alas ruovikon reunalle, jossa oravat metelöivät puissa. Yritin pitää niitä silmällä, mutta se ei ole helppoa.

Savukaltseilla piti tietenkin pysähtyä hetkeksi,

mutta sen jälkeen käännyttiin Saunalahden natura-alueelle.

Siellä mutkittelee monia hienoja polkuja.

Metsä on sellaista meille mieleistä, aika luonnontilaista.

Osa poluista vie rantaa

osa lintujen katselupaikalle.

Minä olin kyllä sielläkin kiinnostuneempi noista hajuista. Eikä niitä lintuja muutenkaan siellä paljon ollut.

Lintutornin jälkeen suunnattiin katsomaan ympäristötaidetta

mutta ei me sieltä mitään rantakallioita parempaa löydetty.

Vasta ihan lähellä Kivinokan mökkejä nähtiin yksi taideteos,

tällainen. Onhan se ihan kiva,

Kivoja ovat nämä Kivinokan pikkutalotkin.

Minä olin tietenkin koko ajan kytkettynä vaikkei me mitään kauriita nähtykään, eikä edes rusakoita.

Retki kesti kaksi ja puoli tuntia ja välillä käveltiin aika lujaa, joten ei ihme, jos väsytti, kun kotiin päästiin.

Kun olin ensin levännyt, kävin sään tarkistamassa. Mukava sää oli, lämmintä näin marraskuuksi ja kiva utuisaa.

Sain myös aktivointilelun

ennenkuin jatkoin unia.