Aamulla siis lenkille ja aikaisin. "Pomolla" oli hammaslääkäri ja se ei halunnut missään nimessä myöhästyä sieltä.

Minä siis pääsin aamun varhaisina hetkinä lenkille

merkkaamaan uusia alueita omistukseeni.

Mutta meillähän on tämä uusi matonpesujuttukin menossa, joten jouduin myös mattotuvan ulkopuolelle odottamaan, kun "pomo" haki matot. Tämä odottaminen oli minulle alussa niin vaikeaa, että "pomo" ajatteli, etten ikinä opi. Huusin ja ulvoin ja tempoilin, jos jäin hetkeksikin johonkin yksin. Mutta nyt tiedän, mistä tässä on kyse ja jään hiljaa istumaan ja odottamaan. Nykyisin "pomo" ajattelee, että ehkä se oli muidenkin koirien kanssa näin, mutta hän on vain unohtanut.

Kesää siis pukkaa päälle, mutta minä kyllä yritän koko ajan tuota karvaa syytää pois, joten minun puolesta se kesä saa tulla. "Pomon" mielestä näytän surkealta karvoitukseltani, mutta itse se vähentää koko ajan vaatteita. Minunko pitäisi hikoilla helteessä.

Enkä minä omasta mielestäni niin surkealta näytä. Vai?

"Pomon" lempipuu (yksi niistä, sillä keväisinhän se keuhkoaa vaahterosita ), mutta siis yksi lempipuu eli pihlaja aloittelee myös kukintaansa

ja omenapuut ja sireenit. Ja kukkii ne havupuutkin, joten kyllä nyt taas sitä kukkaloistoa riittää.

"Pomo" on tänään ollut sosiaalinen. Sillä oli lukupiirinsä tapaaminen. Puhuu siitä nimellä "english club" mikä on minusta kyllä melkoista arvonkohotusta. Kait ne lukee niitä englanninkielisiä kirjojaan, mutta suomeahan nuo puhuvat enimmäkseen. Sen klubin jälkeen käytiin lenkillä

minä siinä vähän rentouduin

ja tietenkin myös ryhdistäydyin.

ja harrastin metsätystä, tuossa takanani on rusakko

ja tässä taas räkättirastas vähän puhdistautuu.

 Lenkin jälkeen "pomo" meni yllärivieraaksi aslakkien seuraan. Ja minä tietenkin kotona odottelin. Näin ne päivät vain kuluu.