Ei aamukaan mitenkään hassumpi ollut. Minä nukuin tosi pitkään. "Pomo" tietenkin jo seitsemältä kömpi kahville vaikka oli lomapäivällä. Saipahan sitten juoda kahvinsa rauhassa ennen kuin aamulenkille lähdettiin.

Kauni oli päivä, mutta enimmäkseen oltiin sisällä. "Pomo" puuhasteli jotain koneen ja kuvien kanssa. Oli varmaan jotain tärkeää, kun ei edes kasvimaalle menty. Iltapäivällä "pomo" sitten häipyi johonkin korukutsuille muutamaksi tunniksi. Sieltä, kun tuli, lähdettiin lenkille.

Ja haettiin Jawa meille. Minä olin niin iloinen, että hädin tuskin pysyin nahoissani. Koko kotimatkan vain riehuin ja hypin. Mutta "pomo" antoi minun mellastaa, kun huomasi, miten olen Jawaa kaivannut. Jawa tuli meille viikonlopuksi, kun Henu on niin sairas, ettei jaksa lenkkeillä ja Thomas on töissä. Ilmeisesti me sitten huomenna lenkkeillään enemmän kuin tänään.

Heti kotiintultua syöksyin aktivointileluni kimppuun. En ole siitä erityisemmin piitannut, mutta Jawan tulo muutti kaiken.

Yritin kovasti pitää lelun omanani

mutta Jawahan sen kuitenkin lopulta tuhosi, kuten oli odotettavissakin.

Seuraavaksi kisattiin rokkisauruksesta

oikein kunnolla.

Tässä kisassa minä vedin pitemmän korren eli sauruksen.

Jawa ei kerrasta uskonut vaan yritti vielä tulla viemään saaliini,

mutta minl lopetin moiset aikeet yhdellä huitaisulla.