Herätin "pomon" aamulla seitsemältä, kun huomasin ikkunasta, että kaveritkin jo olivat ulkona.

Lenkille siis heti lähdettiin.

Aamu oli mukavan aurinkoinen, joten "pomokin" viihtyi pitempään.

Pääsin irti taas kallioilla. Pakkasta oli mukavasti, joten hanki kantoi hyvin. Ja karhea lumen pinta tuntui hyvältä poskea vasten.

"Pomo" käski juoksemaan, kun kerran olin vapaa. Minä tein työtä käskettyä.

Lenkin jälkeen tultiin aamukahville. Minä söin kupillisen nappulaa ja menin nukkumaan. "Pomo" mietti päivän ohjelmaa. Siivota olisi pitänyt ja pyykätä. Toinen vaihtoehto oli lähteä ulos, kun aurinko paistoi. Yllättäin aurinko ja ulkoilma veivät voiton velvollisuuksista.

Minä olin aika innoissani taas lähtemään ulos.

Parasta oli se, että mentiin ihan uusia reittejä. Sain taas välillä juosta vapaana, kun oltiin ihan tyhjässä metsärinteessä, josta oli tarpeeksi näkyvyyttä joka suuntaa. Enkä minä mitenkään vauhdilla edennyt, kun oli niin paljon uusia merkkejä ja jälkiä tutkittaviksi.

Meillä oli päämääräkin. Käytiin katsomassa uutta ponitallia, jossa Enni käy ratsastamassa.

Poneja ei kyllä näkynyt, mutta tuoksut tuntuivat ilmassa, "Pomo" oikein innostui heinäpaalien hajusta. Se luulee olevansa jotain maatiaisrotua.

Kysyikö joku siellä, että teinkö minä muut kuin piehtaroin. Kyllä minä myös merkkailin

Ja pidin silmällä ohikulkevia koiria. Muutamien kanssa päästiin ihan kuonottelemaan ja "pomo" tapasi tutun, johon oli viimeksi törmännyt silloin, kun Nortti vielä oli. Minä en päässyt hänen koiriaan nuuhkimaan, kun hän epäili, etteivät ne tällaista nuorta komeaa poikaa sietäisi vaikka olivat Nortin kanssa hyvin tulleet toimeen.

Päivä oli tosi kaunis ja aurinkoinen. Hanki oikein hohti. Paljon oli muitakin liikkeellä, hiihtäjiä, koiran ulkoiluttajia, kävelijöitä. Mutta hyvin tuonne pelloille mahtu. Mekin käveltiin kolmisen tuntia yhteen kyytiin.

Auringosta huolimatta ei ollut kuuma, sillä tuuli oli aika navakka. Minusta on mukava seistä nenä vastatuuleen ja antaa viiman puhaltaa.

Kotona taas söin, lepäilin ja toki iltalenkilläkin käytiin.

Kauniin päivän jälkeen oli vielä kaunis ilta, joten eiköhän mennä tyytyväisinä nukkumaan.