Aamu oli kaunis. Lumi oli jäisessä koppurassa.

Ja lumi oli uskomattoman likaista.

Muuttolinnut olivat kuulemma tulleet, joutsenet, hanhet, töyhtöhyypät ja kiurut ainakin ja joku sanoi kuulleensa peipposenkin.

Minä sain paketin. Kiitos.

Minä sain myös kakun

ja lahjoja. Minulla oli synttärit. Lahjaksi sain ruokaa ja herkkuja, uuden pannan ja fleksin sekä harjan ja pari palloa. Omituisin lahja oli uudet kynsileikkurit. Kuka haluaisi sellaisen lahjan.

Kakussa oli kolme kynttilää.

Minä puhalsin ne

ja söin kakun

tai ainakin yritin.

Hankala kakku oli pakko siirtää pois pöytäliinalta.

Lattialla sen sai syödyksi. Sain minä muutakin eli normaalit ruoat

ja pitkästä aikaa siankorvan.

Se piti heti piilottaa.

Sitten leikin myös lahjojen pakkauksilla

Ne olivatkin pitkällinen huvi.

"Pomo" oli niin kiltti, että paikkasi vielä minun lempipehmot.

Minä löysin tietenkin heti ne heikot kohdat uudestaan.

Kyllä nämä kohta taas ovat korjaamolla.