Aamulla rankkasade herätti ja sateenkaari. "Pomo" ei ensin viitsinyt nousta, joten sateenkaari melkein ehti kuvasta pois. Nukuttiin sitten tooosi pitkään, joten aamulenkille mentiin ennen aamukahvia. Näin useita mukavia koiria ja jonkun ei niin mukavan. Hyvä lenkki kaikenkaikkiaan. Sitten "pomo" mietti päivän mittaan, pitäiskö mennä kitkemään. Ja kuten voitte arvata, eihän se sitten enää ehtinyt, kun oli niin pitkään miettinyt. Pyykillä kävi ja sitten mentiin Ennin luo.

Enni oli kovasti aikuistunut tässä vajaan kuukauden aikana, kun ei ole nähty.

Puhui paljon pitkiä lauseita ja liikkui hyvinkin ketterästi.

Ennin luonahan on myös tämä vanha rouva Mini, jonka kanssa minun kuulemma pitäisi tulla toimeen.

Kovin leppoisaltahan tämä yhdessäolo näyttää tässä, mutta ihan alkajaisiksi Mini nappasi hampailla minua, joten vähän varuillani olin koko ajan.

Seurailin mieluummin ihmisiä ja heidän touhujaan.

Löysin kyllä aika mukavan pörriäisen ruohosta, mutta "pomo" taas tuli pilaamaan kaiken ja kielsi minua koskemasta siihen. Pistää muka.

No, väliäkös sen pörriäisen, kun grillistä rupesi nousemaan herkullisia tuoksuja.

Mutta ei minulle tietenkään mitään annettu. Muut söivät.

Ja sitten tapahtui jotain käsittämätöntä. Pomo sanoi "hei, hei" ja käveli tiehensä. Minä jäin. Pitäisi kuulemma opetella olemaan täällä. Saa nähdä, miten tässä käy.