Aamulla oltiin aika myöhään liikkeellä, kun tuo "pomo" nukkui levottomasti ja päätti sitten siirtää töihin lähtöä vähän myöhäisemmäksi. Siellä minä sitten aamuilmassa kaikessa rauhassa kuljeskelin

ja kukkasia haistelin

kun hullu varis alkoi puusta syöksyillä kimppuun.

Se on jokavuotinen riesa nämä varikset meillä. Eilen nähtiin tämän pariskunnan poikanen nurmikolla. Isohan se jo on, mutta silti emot sitä puollustvat sitä raivokkaasti, jopa niin raivokkaasti, että hyökkäilevät kaikkien kimppuun vaikkei poikasesta näy edes pyrstön kärkeä. Jossain lähistöllähän se poikanenkin on. Minä en kauheasti tuosta variksesta piitannut, mutta seuraavasta vastaantulijasta kylläå.

Pennunpallero sieltä tuli

ja pani minun tassuihin säpinää.

Houkuttelin sitä leikkimään

ja kyllä se leikkikin.

"Pomo" oli poissa pitkän päivän, joten Enni käytti isänsä kanssa minua lenkillä päivällä. "Pomo" oli kuulemma töissä ja koulutuksessa ja kävi sitten vielä katsomass leffan "Black Swan". Oli kuulemma todella kaunis kuva esteettisessä mielessä, mutta muuten aika järkyttävä. Aikanaan "pomo" sitten kotiutui ja käytiin lenkilläkin, mutta kuvia ei otettu, kun ei ollut kamera mukana. Eikä siellä sen kummempaa kuvattavaa olisi ollutkaan. Kotona sitten kuvia otettiin parvekkeella, kun oli aina vain lämmin ja mukava ilma.

Kesän varma merkki on ilmapallolaivojen ilmaantuminen taivaalle. Tänäänkin niitä lähti kolme tuolta vastapäätä merenlahden toiselta puolen. Niiden kulkua katseltiin laskevan auringon valossa. Minä olen viime aikoina saanut noita kuivattuja siansaparoita. Sellainen minulla on tässäkin suussa. Mietin, mihin sen piilottaisin.

Ilmapallojen lisäksi taivaalla liiteli lentovarjoliitäjiä, joiden näkeminen tässä kuvassa on kyllä ihan arvailujen varassa. Mutta siellä niitä oli ja oikeankokoisessa kuvassa jopa näkyvät. Ainakin, jos osaa vähän mielikuvitusta käyttää.

Mutta laskeva aurinko näkyy ilman mielikuvitustakin.