Kostea aamu. Herätin "pomon" kahdeksalta viemään minua lenkille. Aika rauhallista oli kaikkialla

variksiakin vain yksi. "Pomo" muutti projektinsa korvikkeeksi. Mietti, että jos ensi vuonna tekisi sen suunnitellun. Veikkaisin ettei tee, vaan tyytyy tähän korvikkeeseen jatkossakin. Jos nyt saa sitäkään valmiiksi. Kyllä se sitä teki ihan kiltisti, mutta tarvikkeita nyt puuttuu. Puuhastelun lisäksi "pomo" kävi pyykillä ja vei minua uudestaan lenkille.

Sen jälkeen alkoi sataa aivan kaatamalla. Vesi hakkasi suoraan ikkunoihin ja näissä korkeuksissa se on aika vaikuttavaa.

Tuuli yltyi ja paukutti ikkunoita  ja peltikattoa. Minä en ollut varma, voiko tässä olla ollenkaan.

Väkisin rupesi vapisuttamaan se ulvonta ja pauke. Olin ihan varma, että romahtaa tämä talo. Mutta ei "pomo" mitenkään mihinkään reagoinut. Se on jotenkin niin perusfatalisti, ettei mikään sitä hätkäytä. Minusta meidän olisi ollut paras poistua talosta tai ainakin linnottautua vessaan. Mutta eihän minua täällä kuunnella.

Eikös teidänkin mielestänne omistajan kuuluisi suojella koiraansa?