Rypsi kukkii intoili "pomo" kun kotiin saapui. Minun ei nyt kuitenkaan tarvinnut lähteä sitä katsomaan. "Pomolla" oli kiireitä. Se imuroi ja pesee ja järjestää. Joku kohtaus varmaan. Minä seuraan sitä ihan rauhassa, vaikka "pomo" välillä väitti, että minä en tee mitään muuta kuin makaan. Se ei kuulkaas pidä paikkaansa. Minulla on tässä pari kuvasarjaa todistamassa, että olen valppaana kuin vahtikoira konsanaan.

Tässä minä vahdin,

kuulen merkillepantavan äänen ulkoa,

käännyn tarkistamaan, että "pomolla" on kaikki hyvin

ja jään tarkkailemaan tilannetta.

Kaikki näyttää olevan hyvin.

Kuuluuko ulkoa kuitenkin jotain?

Velvollisuudentuntoisesti tarkistan tilanteen.

Ei se ollut mitään tärkeää. Jatkan vahtimista.

Niinkuin näette, vietän hyvin aktiivista elämää, vahdin kaikkea tarkkaan ja olen koko ajan nenä ajanhermolla. Minä en siis ole laiska.